yandex
Berita Viral

Jual Cecair Rokok Elektronik Bernikotin Boleh Di denda Tak Lebih RM3000

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) Tentang Rokok, ia akan menggunakan kaedah-kaedah baru larangan merokok kepada semua orang muda di bawah 18 tahun.

Jual CecairRokok Elektronik Bernikotin Boleh Di denda
Jual CecairRokok Elektronik Bernikotin Boleh Di denda

Larangan merokok akan diperluaskan kepada semua elektronik, termasuk vape.

Menurut Menteri Kesihatan, Dr Dzulkefly Ahmad, peraturan baru yang terkandung dalam KKM undang-undang baru dan Kementerian kini sedang dipertimbangkan oleh Ketua memaksa pendakwa.

Jual Cecair Rokok Elektronik Bernikotin Boleh Di denda Tak Lebih RM3000

Peraturan baru yang terkandung dalam undang-undang baru yang diluluskan Kementerian Kesihatan dan Kementerian kini dalam kursus-kursus ulasan AGC. – Men. Kesihatan Datuk Seri DrDzul

VAPE yang menggunakan cecair bernikotin yang dikawal di bawah Akta Racun 1952.

Artikel Terkait
Jual Cecair Elektronik Bernikotin Boleh Di denda
Jual Cecair Elektronik Bernikotin Boleh Di denda

Semua inventori yang mengandungi nikotin cecair, termasuk penjualan rokok elektronik dilarang, kecuali oleh ahli farmasi berlesen dan pakar perubatan berlesen.

Satu pihak yang lain yang tersebut menjual apa-apa persediaan yang mengandungi cecair nikotin Vape, termasuk bernikotin melakukan suatu kesalahan dan boleh dikenakan denda tidak RM3000 atau penjara melebihi satu tahun atau kedua-duanya.

Baca juga : Kelemahan Agen Bola Resmi Terbaru

Pengagihan dan pembekalan apa-apa persediaan yang mengandungi nikotin (termasuk vape) memerlukan pendaftaran dan kelulusan sebagai ubat pihak berkuasa kawalan dadah di bawah peruntukan Peraturan-peraturan Kawalan Dadah dan Peraturan kosmetik 1984, Akta 1952

Terimakasih sudah menyimak artikel kami , semoga setelah anda membaca artikel kami anda bisa mendapatkan informasi yang berguna. Dan juga jangan lupa baca artikel – artikel menarik kami yang lain nya. Selamat mencoba!

 

 

 

 

Back to top button